سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























مدرسه ی راهنمایی دخترانه ی 15خرداد فولادشهر

  

گرم از بهــــار ، روشن از آفتاب ، لرزان از هیجان آفرینش و آفریدن ، زیبا از هنرمندی باد و باران ، آراسته با شکوفه ، جوانه ، سبزه و معطر از باران ؛ بوی باران ، بوی پونه ، بوی خاک ،شاخه های شسته ، باران خورده پاک.....(‏کویر شریعتی )

بهــــار بر بام خانه ها بیرقی سبـــز است که تپش از نفس های خورشید دارد چهـــره ی بهـــار سبـــز و سبـــز به معنی طراوت و زندگی است .

رنگ سبــــز برگزیده ی خداست سبـــز بودن راز آفرینش است و آفرینش تسبیح است همه تسبیح خداوند بزرگ.
برای بهـــاری شدن باید شوق بهـــاری شدن را در دل کاشت و با تمام وجود به استقبال بهـــار رفت و مانند شکوفه ، برای شکوفایی تقلا کرد و مانند نسیم جابه جایی را تجربه کرد .
برای بهــــاری شدن باید شوق داشت و برای شوق داشتن باید با تمام وجود بهــــار را تمنا کرد باید تصمیم به تغییر و تولدی دوباره بگیریم و به سوی خورشید قد بکشیم .
باید مانند بلبل و قناری ، سرمست از زیبایی بهـــار ،‏ زیر آواز بزنیم و حتی یک لحظه از خواندن سرود شادی و سرمستی دست بر نداریم.  




نوشته شده در جمعه 87/12/23ساعت 3:41 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

برگزاری جشن و تقدیر از دانش آموزان ممتاز در کانون صالحات فولادشهر  

جوایز

 

 


نوشته شده در شنبه 87/12/17ساعت 6:17 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

 گروه ریاضی

 


نوشته شده در سه شنبه 87/12/6ساعت 8:8 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

رفتار در ریاضی هم تابع اجتماع واشتراک عقیده هاست وقتی میگوید مهم نیست مثبتها نوشته شوند آنها بی علامت هم هویدایند اما منفی ها باید مشخص شوند زیرا تخریب کننده اند عدم حضورشان باعث میشود مثبت انگاشته شوند درنتیجه حل مساله منحل وپیشروی مختل0 چونکه مسیررامنحرف کرده اند.

این نقاطند که دایره میسازند وآن نقاط آدمیانند که کره زمین منقش از آنهاست  وخالق نقاط تصمیم گیرنده اصلی هستی در گل مجلس که مرکز جای اوست مرکز یکی است که او نبود دایره ای در کار نبود0 بزرگترین دایره دنیا دنیاست که حلقه آن انسانها ومرکزش خالق خلقت 0شعاع هایی از نور واسطه بین انسانها ومرکزند0 این واسطه ها پیام آورانی اند که آن یگانه برای ترفیع بشر خود فرستاده با آیت0 انسانها برروی این حلقه روبه جلو در حرکتند0 برگشت به عقب یا ایستادن جایز نیست 0رفتن تا به حباب شبیه شدن0 آنچه بررسی میشود انتخاب مسیر است که آن خارج شدن انسان از حلقه است 0خارج شدن انسان از حلقه یا رو به داخل و متوجه مرکز است و دست به ریسمانها با تکیه بر شعاع ها ودر آخر رسیدن به  عشق 0یا پرت شدن او از حلقه به بیرون  واسیر نیروی گریز از مرکز که y همان حسرت و زوال در دنیا  ودر آخرت چاه جهنم نام دارد.

وکوچک ترین دایره دنیا صفر 

صفر یعنی هیچ

صفر فقیری است که به چشم جمع و تفریق نمی آید حضور هزاران صفر در جمع وتفریق تاثیری ندارد اعداد کار خودشان رامیکنند0 آنها باهم درجمع شدن وحتی در اختلاف خود صفر را به حساب نمی آورند ونادیدش میگیرند صفر مظلوم به دو فکر میافتد یکی اینکه انتقام خود رااز اعداد در ضرب بگیرد ضرب قدرت بالاتری دارد اعداد واقعا بزرگ شده اند اما در عمل هیچ قدرتی در برابر صفر ندارندچرا که هیچ ضربی از پس صفر بر نمی آید صفرهزاران عدد را کنار می زند و حاصل نهایی را به خود می دهد هزاران عدد در ضرب با صفر در یک چشم به هم زدن نیست و نابود می شوند . صفر خوب به یاد دارد که چه مایه ننگش می خواندند به هر دانش آموخته ای که کم سواد بود می گفتند حقش صفر هم نیست باآنکه بهترین داوربین اعداد مثبت و منفی بود که اگر او نبود اعداد خوب و بد باهم مشتبه می شدند اما ریاضیات پایه علم مهندسی برای اثبات قوانینش کمترین اعداد ، گنگ بین دو گویا را هم اگر می پذیرفت شرط ورودش را بزرگتر از صفر اعلام میکرد گذشته از آن چقدر قانون را ملزم کرده بودند که طوری تنظیم شوند که صفر را بی چون وچرا کنار زند . صفر می توانست یک فرد باشد می توانست زوج شود اما او را از هر دو خانواده جدا کردند حتی آرزوی دانستن علت این همه سلب امتیاز را نیز بر دل او گذاشتند با وجود اشک و حسرت و آه سعی کرد منطقی و بزرگ باشد تا بتواند فکر دوم را نیز بررسی کند . به او وجودی بخشیده اند که با جود خویش به تهی جامعیت داد و او را زیر پوشش خود جا داد صفر بادست خالی به پوچی جان داد وخود جانی دوباره گرفت 0یادش آمد که او را از منفی ها جدا کردند حتی یک منفی که همسایه او بود را هم از او جدا کردند و در اذهان صفر را از تهی و تو خالی بودن سواکردند گناه صفر فقر است اما ضعفی ندارد که از منفی ها برتر جلوه اش دادند و همین امید صفر و امتیاز وجودش شد تا سلطانی شود برای بزرگان اعداد منفی یعنی هر چه قدر اعداد در منفی ها پیشرفت کنند و بالا روند صفر صدرنشین آنهاست چنانکه بزرگترین اعداد در مقابل صفر کمترین رقم هایند . ای صفر چشمانت را باز کن و به دنیا لبخند بزن تو در بین این نوع اعداد از بی نهایت شان هم سرتری همه می دانند . ماهم صفر را قدر بدانیم گاهی خوب می درخشد مثلاً در نوع ماشین که صفرش بهترین است و در جای بهتر هر چه تعداد صفر بیشتر باشد اوضاع روبراه تر است کجا ؟ در حساب بانکی افراد و در آخر بزرگترین افراد از صفر شروع کرده اند حال با این تفاسیر باز باید نادیدش گرفت ؟ چشمها را باید شست جور دیگر باید دید . 

برگرفته از کتاب دو کلام حرف حساب                

...

نوشته شده در سه شنبه 87/12/6ساعت 8:7 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

اول راهنمایی ریز بارم زمانبندی
دوم راهنمایی ریز بارم زمانبندی
سوم راهنمایی ریز بارم زمانبندی


نوشته شده در سه شنبه 87/12/6ساعت 7:49 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

 

 امروز دانش آموزان مدرسه ی ما طی نشستی با یکی از روحانیون شهر ؛ به پاسخ بعضی از پرسش های دینی و شرعی خود دست یافتند .

تصاویر مربوط به این مراسم را ببینید .

   

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در یکشنبه 87/12/4ساعت 10:29 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |



اسامی دانش آموزان ممتاز نوبت اول



 

کلاس اول مریم

کلاس اول مینا

مهشید کاظمی : 88/19
آیدا ربیعی : 88/19
غزاله امیری :70/19
منصوره حسن پور : 70/19
یاسمن دهبان لنگرودی : 61/19
سارا بهرام زاده : 41/19
مهدیه رشیدی : 33/19
نیوشا محمودیان : 23/19
کتایون رئیسی : 17/19
زهرا سعیدیان : 70/18
زهرا سلمانی : 52/18
هما طیب : 47/18
رویا موسوی : 41/18


مریم سلیمی : 20
نیلوفر کیانی : 20
عارفه لک : 79/ 19
مریم صالحی : 79/19
مریم عفت نژاد : 73/19
فاطمه احمدزاده : 70/19
مریم بهرامی : 70/19
اسما شهیدی : 55/19
راضیه لشنی : 44/19
فاطمه فتحی پور : 32/19
سمیرا میر مرقابی : 23/19
سارا حسینی : 17/19
فاطمه کاظمی : 64/18
پریچهر رفیعی :61/18
فاطمه نادری : 32/18
زهرا کاظمی : 26/18


کلاس دوم نیلوفر

کلاس دوم نرگس

زهره موسوی زاده : 73/19
بهاره پناهی : 47/19
پریسا فدایی : 44/19
گلنوش ذالکیان : 32/19
زهرا صادقی : 20/19
حدیث مقصودی : 20/19
شبنم سرقلی : 97/18
نازنین عسگری : 94/18
شاداب طاهری : 82/18
شیرین راعی : 29/18
 

فریبا سامانیان : 20
کوثر جزغانی : 58/19
 فاطمه فلاحی : 32/19
مهسا اکبری نبی : 32/19
 مهسا وکیلی : 91/18
فاطمه رحیم پرست : 88/18
اعظم فلاحی : 76/18
مریم میرزایی : 73/18
آناهیتا ویرانه کش : 58/18
زهرا عالی پور : 35/18
آزاده دهقان : 08/18
پروانه حقیقی  : 02/18


 

کلاس سوم شبنم

کلاس سوم شقایق

نرگس پورخلیلی : 20
آزاده جباری : 20
پریسا حکیمی مقدم : 82/19
سارا قربانی : 79/19
عذرا داودی : 55/19
فرحناز حسنی نژاد : 52/19
آمنه بابایی : 41/19
مرضیه اسلامی : 38/19
فاطمه رضایی : 26/19
ندا یوسفیان : 88/18
محدثه کیومرثی : 76/18
زهرا فتحی پور : 44/18
لیلا چالوکی : 29/18

مریم بلدی : 20
پریسا عزیزی مقدم : 20
سیمین افشاری : 88/19
فاطمه قریشوندی : 85/19
سمانه قاسمی فرد : 79/19
سمیه دادخواه : 76/19
نجمه اولاد حسین : 47/19
مهتاب طراوت : 23/19
فاطمه اکبری : 14/19
خدیجه ملاح زاده : 61/18
فاطمه کاظمی : 52/18
ملیحه سمیعی : 35/18
رویا عجمی : 29/18
فاطمه داودی : 18



نوشته شده در جمعه 87/11/11ساعت 11:51 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

دهه ی فجر مبارک

گزارش تصویری فعالیتهای دانش آموزان برای استقبال از دهه ی فجر










نوشته شده در جمعه 87/11/11ساعت 11:29 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

تا به حال شده است برای این که احساس آرامش بیشتری کنید خودتان را بین ملحفه های سبز رنگ بپیچانید تا به خواب روید؟ آیا برایتان پیش آمده هنگام انجام یک مصاحبه شغلی لباسی به رنگ قرمز بپوشید و آن را عامل موفقیت خود بدانید؟ آیا رنگهایی که در لباس و دکوراسیون خانه شما به کار رفته اند می توانند رفتار و سطح انرژی یا زندگی شما را بهبود بخشند؟ می توانید امتحان کنید:
سبز لیمویی: پوشیدن لباسی به این رنگ یا استفاده از آن در تزیین و دکوراسیون منزل میتواند توانایی منطقی و پیگیر بودن شما را بیفزاید. سبز لیمویی به شما این امکان را می دهد که بفهمید برای پیشرفت بیشتر خود به چه چیزی نیاز دارید.

سبز: لباس یا دکوراسیون سبزرنگ کمک می کند احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشید و نیز باعث می شود به دیگران احساس راحتی و آرامش بیشتری ببخشید. استفاده از این رنگ همانند یک خاک حاصلخیز باعث میشود دنیایی پربار برای شما به وجود آید. طبیعت ذاتی این رنگ که نوعی توازن و تعادل در خود دارد، شما را تشویق می کند به نجوای درون خود گوش دهید و بفهمید برای این که شما و دیگران از احساس راحتی بیشتری برخوردار باشید به چه چیزی نیاز دارید.

سبز کله اردکی: این رنگ توانایی شما را در قدرت انتقال فکر افزایش می دهد. همچنین باعث می شود سیاست بیشتری در زندگی تان داشته باشید. استفاده از این رنگ که نوعی آبی آمیخته با سبز است به شما این باور را القا می کند که می توانید با دست خود آینده ای دلخواه بسازید.

آبی: لباس و آرایش آبی رنگ، شما را بیشتر رویایی می کند و الهامات شما را افزایش می دهد. این رنگ بسیار آرامش بخش بوده و باعث متمرکز شدن افکارتان می شود. اثر آرامش بخش این رنگ باعث میشود برنامه ها و افکار مغشوش از ذهنتان خارج شوند و رویاها و اهدافتان نظم و ترتیب بیشتری بگیرند.

نیلی: رنگ لباس یا تزیینات و آرایشی که به رنگ نیلی باشد می تواند قدرت خطرپذیری شما را افزایش دهد. نیلی اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد تا به نقشه هایی که در سر می پرورانید جامه عمل بپوشانید. استفاده از رنگ نیلی که نوعی آبی آمیخته با قرمز است، کمک می کند آینده ای خوب و برنامه ریزی شده را برای خودتان ایجاد کنید. این رنگ به شما کمک می کند دلواپسی هایتان را به کارهایی مثبت تبدیل کنید.

بنفش: رنگ بنفش بر خیالپردازی شما می افزاید و کمک می کند احساس قدرت و اختیار بیشتری کنید. این رنگ همچنین سبب تقویت کردن عمق احساسات شما می شود و  شما را صاحب اراده ای مصمم تر می کند و توانایی تان را در ارائه راهبردهای جدید در زندگی افزایش می دهد.

بنفش تیره: این رنگ اشتیاق و خوش بینی شما را افزایش می دهد. استفاده از این رنگ به شما الهام می کند باید کاری جدید را آغاز کنید. اگر لباسی به این رنگ بپوشید یا در دکور منزلتان از این رنگ بهره گیرید بد گمانی شما را کاهش می دهد و فرصتهای جدیدی را برای شما می گشاید

قرمز: لباس و آرایش قرمز رنگ شما را بیشتر اهل عمل می کند و پرمایه و مبتکر می سازد. استفاده از قرمز آتشین به شما علم و قدرت این را می دهد که حرف دلتان را براحتی بزنید و آنچه را دوست دارید به دنیا بگویید.

نارنجی پررنگ: استفاده از این رنگ در لباس و دکور منزلتان کمک می کند به شخصیت خود احترام بیشتری بگذارید. نارنجی پر رنگ شما را تشویق می کند تا خودتان را قبول داشته باشید و آنها را که دوستشان دارید، تحسین کنید.

نارنجی: رنگ نارنجی به شما احساس شهامت و بی باکی می دهد. این رنگ که گرمترین رنگ اتمسفر است نظم و ترتیبی را که نیاز دارید تا انتظارات غیر واقعی را از خود دور کنید به شما می بخشد.
طلایی: استفاده از رنگ طلایی در لباس و آرایش یا وسایل منزل باعث می شود احساسات و سرزندگی شما بیدار شود. استفاده از رنگ طلایی به شما نیرویی می بخشد تا آن چیزی را که باعث خرسندی و رضایت خاطرتان میشود، پیدا کنید.

زرد: رنگ زرد باعث می شود ذهنتان بیشتر باز شود. استفاده از رنگ زرد که روشن ترین رنگ در طیف است ذهنی سیال تر و بازتر را برای شما خلق می کند. این رنگ سبب می شود نقطه نظرات دیگران را بهتر بفهمید و سیاست بیشتری در زندگی خود اعمال کنید.

سیاه: استفاده از این رنگ باعث می شود توانایی بیشتری در تمرکز کردن داشته باشید. استفاده از رنگ مشکی، یعنی غیبت نور، ناشناخته ها را به شما نشان می دهد. در تاریکی، افکار شما باطنی و درونی شده و بهتر می توانید بر روان و احساسات درست خود تمرکز کنید.

قهوه ای: لباس قهوه ای رنگ یا اتاقی که به این رنگ تزیین شده باشد، آگاهی و هوشیاری شما را افزایش می دهد. این رنگ به شما کمک می کند واقعیت هر موقعیتی را بهتر دریابید و بدانید چه چیزی برای شما بهترین خواهد بود.

سفید: لباس یا دکوراسیون سفید رنگ قدرت تحلیل شما را افزایش می دهد. استفاده از رنگ سفید که اصل همه رنگهاست، به شما احساس آزادی و رهایی بیشتری می بخشد.این رنگ هر موقعیت یا ارتباطی را که باعث می شود بتوانید از حل مشکلاتتان برآیید برای شما روشن می کند.

 


نوشته شده در جمعه 87/11/4ساعت 12:18 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

افسردگی بیماری شایع در سن و سال ماست. چوب خطِ عمر وقتی از چهل به بعد پر می شود، با توجه به اینهمه فشار و استرس های زندگی روزمره، اگر کسی به این بیماری دچار نشود جای تعجب دارد. راهنمایی موثر در باره ی چگونگی برخورد با افسردگی می تواند ما را در حفظ و تداوم زندگی بصورت معقول یاری دهد.

 

یکی از بهترین کتابهای کاربردی در باره‌ی افسردگی را چند سال پیش خواندم. کتاب «راهنمای عملی درمان افسردگی» از سوی انجمن پزشکی آمریکا در سال 1998منتشر شده و با ترجمه‌ی خوب «مهدی گنجی» و ویراستاری «مالک میر هاشمی» توسط موسسه نشر ویرایش به چاپ رسیده است.

 

در این کتاب درمان های بسیاری برای افسردگی بیان شده است. ظاهراً هیچ درمان استانداردی برای افسردگی وجود ندارد و بنابه تشخیص پزشک و با توجه به نوع و شدت افسردگی درمان هایی توصیه می شود. دارو درمانی، روان درمانی، شوک الکتریکی و نور درمانی از انواع درمان های افسردگی هستند.

 

بنظر من جالب ترین و کاربردی ترین بخش کتاب در بخش درمان های تکمیلی است. در این بخش به سه روش آرمیدگی (Relaxation) اشاره می شود. این روشها چندان پیچیده نیستند. بارها در زندگی روزانه از این فنون بهره جسته و انرژی کسب کرده ام. شما هم می توانید گاهی از این فنون بهره ببرید و افسردگی را  البته تا حد ممکن از جانتان دور کنید.

 

اول تنفس عمیق است. برخی از پزشکان، برای جلوگیری از بروز افسردگی، نفس کشیدن عمیق را توصیه می کنند. تنفس عمیق باعث می شود مقدار اکسیژن مغز افزایش یافته و اینکار باعث بهبود خُلق و خوی می شود. شما در مکان مناسب بعد از چند بار تنفس عمیق بسادگی در می یابید چقدر بر میزان نشاط جسمی و روانی‌تان افزوده شده است.

 

دوم ماساژ درمانی. یافته های پزشکی نشان می دهد یک ماساژ 30 دقیقه ای می تواند از میزان هورمونهای افشار و استرس و بی قراری کاسته و زمینه‌‌ی یک خواب راحت را فراهم آورد. البته تاثیر ماساژ درمانی رابطه‌ی بسیاری با نوع ماساژور و فنون ماساژ دارد. با توجه به ماه خودسازی از ذکر جزئیات خودداری می کنم.

 

سوم تمرکز و مراقبه (Meditition)؛ تمرکز کردن در هر روز به میزان نیم ساعت تا حد زیادی می تواند به ما در مقابله کردن با استرس و فشارهای زندگی کمک کند. تمرکز کردن باید بر روی یک چیز خاص مثل تمرکز بر روی تنفس، روی یک تصویر ذهنی یا یک کلمه صورت گیرد. آنان که افسرده هستند دائماً در معرض تحریک و هیجان هستند. مراقبه و تمرکز به ما کمک می کند از استرس هایمان کاسته و با ایجاد تعادل در خود به آرامش دست یابیم.

 


نوشته شده در جمعه 87/11/4ساعت 12:18 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak