سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























مدرسه ی راهنمایی دخترانه ی 15خرداد فولادشهر

اهمیت زمان

بیاید لحظه لحظه زمان خود را غنیمت بشماریم. چون :

 

زمان سرمایه ارزشمند است.

زمان کالایی کمیاب و محدود است.

زمان قابل خریداری نیست.

زمان قابل ذخیره شدن و نگهداری است.

افزایش زمان غیر ممکن است.

عبور زمان دائمی و غیر قابل برگشت است.

زمان عین زندگی است.

جلوی گذشت زمان را نمی توان گرفت. 

 


نوشته شده در سه شنبه 89/9/30ساعت 7:54 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

امام علی (ع) فرمودند :

 

صِیانَةُ المَرْأَةِ أَنْعَمُ لِحالِها وَ أَدْوَمُ لِجَمالِها.

 

پوشیدگی زن برای او بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد


نوشته شده در سه شنبه 89/9/30ساعت 7:54 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

هر سال مهر و ماه تنها یک شب به دیدار یکدیگر می رسند و هر سال را فقط یک شب بلند

 و طولانی است که همان شب یلداست .

در شب وصال مهر و ماه ، یلدای ایرانی را شب نشینی می کنیم و پاییز را بدرقه می کنیم .

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که 1 دقیقه بیشترباهم بودن را باید جشن گرفت !

عمرتون 100 شب یلدا ، دلتون قدر یه دریا ، توی این شبها ی سرما ، یادتون همیشه با ما .

                            شب یلدا مبارک

                           عزیزان یلدای ایرانی خوشی را برایتان آرزو می کنیم.


نوشته شده در سه شنبه 89/9/30ساعت 7:51 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |

فرا رسیدن ماه محرم ، ماه خون و شهادت تسلیت باد


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 10:58 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

 
این سرویس گوگل، قادر است 4500 عنوان اخبار جدید و به روز را به 10 زبان دنیا در اختیار شما قرار دهد و شما میتوانید این اخبار را محدود به زمان و مکان خاصی کنید موضوعات اخبار: دنیا، آمریکا، مشاغل،محیط ، ورزش ،علم و فرهنگ،بهداشت و سلامتی و ... را شامل می شوند. در سایت گوگل روی News کلیک کنید و یا به نشانی 



http:// news.google.com در صفحه مربوط به اخبار روی Advanced News Search کلیک کنید، در پنجره مورد نظر در مقابل مستطیل With all of the words عنوان موضوع مورد علاقه خود مثلا کلمه" ریاضیات" را به زبان فارسی یا انگلیسی وارد کنید در قسمت مربوط به تاریخ Date گزینه Return articles published را تیک زده ، در کشوئی آن any time را انتخاب کنید Enter بزنید.در آخر این صفحه با کلیک New Get me latest news on Mathematics With Google Alerts می توانید از سرویس گوش به زنگ(هشدار) گوگل استفاده کنید


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 2:9 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

 در رابطه با متون علمی،فنی و ریاضی و مهندسی،ما اغلب نیاز به وارد کردن فرمول به چنین متونی داریم.در وهله نخست،این کار ساده ای به نظر 



نمی رسدو ما پس از مدتی کلنجاررفتن با انواع اقسام برنامه های متعدد،از این کار دست می کشیم و سعی می کنیم حداکثر،فرمول های مورد نظر را به صورت دستی به متن اضافه کنیم اما صبر کنید برای این کار راه حل مناسبی وجود دارد ،آن هم درقلب مایکروسافت ورد.



در حقیقت نرم افزار قدرتمند و بی رقیب Word از مجموعه برنامه های آفیس،قابلیت تایپ مقالات ریاضی و انواع اقسام فرمولها را دارد بی شک برای تایپ فرمولهای ریاضی،فیریک و شیمی نرم افزاری مناسب و بسیار قابل قبول است، اما این توانائی برای اغلب کاربران مستتر بوده و از قوه به فعل در نیامده است.ما سعی می کنیم در این مقاله روش تایپ انواع فرمول ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.



همچنین از دیگر قابلیت هایWord،این است که این برنامه هوشمند با استفاده ازماکروها(Macros)چند صفحه تایپ شده یا چند فرمان را ذخیره نموده و به یک کلید از صفحه کلید نسبت می دهد و سپس با زدن تنهایک کلیدانبوهی از اطلاعات را مشاهده خواهیم کرد و یا تعدادی از فرامین در یک لحظه اجرا خواهد شد.



تایپ فرمول های ریاضیات، به کمک نرم افزار میکرو سافت ورد:



Microsoft Word



این برنامه قابلیت تایپ مقالات ریاضی را دارد برای تایپ فرمول های ریاضی، فیزیک و شیمی نرم افزار مناسبی می باشد در رابطه با ریاضیات امکانات زیادی از جمله قدرت نمایش انواع هیستو گرام ها- انواع فونتهای مختلف – کلیپ های هنری و مالتی مدیا ، هایپرلینک ، را دارد. این برنامه هوشمند، با استفاده از ما کروهاMacros چند صفحه تایپ شده را، ذخیره نموده و به یک کلید از صفحه کلید، نسبت می دهد بنابر این با زدن تنها یک کلید، انبوهی از اطلاعات را مشاهده خواهیم کرد.



تایپ فارسی اعداد در Word



برای اینکه اعداد در Word فارسی تایپ شوند.از منوی Tools گزینه Options… را انتخاب نموده بالای پنجره ظاهر شده گزینهComplex s را کلیک کرده پایین این پنجره در قسمت مربوط به Numeral: گزینه Context را انتخاب و Ok بزنید.



تایپ فرمول های ریاضیات،فیزیک وشیمی:



پس از باز نمودن برنامه وردWord ، رادیکال آلفا و اندیسهای بالا و پائین جهت تایپ فرمول های ریاضیات ، فیزیک و شیمی از مسیر زیر قابل دسترسی هستند.



روی نوار ابزار راست کلیک کرده پایین ترین گزینه یعنیCustomiez… را انتخاب کنید، دربالای پنجره ظاهر شده، گزینه وسط Commands را انتخاب و در سمت چپ همین پنجره در قسمت Categories ازمیان گزینه ها



All Commands انتخاب،در سمت راست قسمت Commands از میان ابزارهائی که مشاهده می کنید،رادیکال آلفا را دراگ کرده و درنوار ابزار Word کنار سایر ابزار قرار دهید.



اکنون ابزارهای تایپ فرمول های ریاضی، مهیا می باشند.



توجه:ممکن است قسمت تایپ ریاضی در رایانه شما نصب نشده باشد در این صورت با کلیک نمودن ابزار تایپ رادیکال آلفا رایانه از شما سی دی Microsoft Word را جهت نصب



می خواهد.سی دی را قرار دهید تا عمل نصب کامل شود.



برای تایپ فرمول های ریاضی از نوار ابزار روی رادیکال آلفا کلیک کنید پنجره علائم ریاضی(Equation ) باز می شود ، روی هر کدام کلیک کنید نماد های شکمی آن ها ظاهر می شود بر حسب نیاز از این نمادها استفاده نمائید و لذت ببرید.



تنظیم فاصله بین فرمول ها و نمادها



جهت تنظیمات فاصله بین فرمول ها و علائم، پس از کلیک رادیکال آلف از منوی Format گزینه Spacing را انتخاب اعداد کادرها را به اختیار تغییر دهید ونتیجه را مشاهده نمائید.



تغییر اندازه و نوع قلم ها :



همچنین برای تغییر اندازه و نوع قلم ها، پس از کلیک رادیکال آلف از منوی Style گزینه Define… را انتخاب کرده و تغییرات لازم را انجام دهید در این قسمت می توانید از قلم های فارسی بهره جوئیدخصوصا Font قسمت Number را قلم فارسی انتخاب کنید تا اعداد در این قسمت نیز فارسی تایپ شوند.



توجه: ممکن است هنگام تایپ در این قسمت پنجره ای ظاهر شود و از شما درخواست اتصال به اینترنت را بکند در صورتی که مایل به دریافت امکانات دیگربرای تایپ فرمول های ریاضی، هستید آن را تائید کنید.



جهت تغییر اندازه حروف ، اندیسهای بالا و پایین، نمادها، توان ها،از منوی Size گزینه Define را انتخاب کنید.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 1:54 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |


1-دانش آموزان اکثراً از ریاضی می ترسند مخصوصاً از مسئله و هندسه. دلیل این وحشت زیاد اهمیت دادن به این درس در خانواده ها و پرسش های زیاد از نمره درس ریاضی در حالی که به درس های دیگر این قدر توجه نمی شود و این درس را برای بچه ها غول می سازند.

2-در مقطع ابتدایی اصولی و زیر ساختی با دانش آموزان کار نمی شود چون معلمان چند درس متفاوت تدریس می کنند وتخصص این کار را ندارند.

3-کاربردی نبودن این درس در زندگی روزمره.

4-محتوای سنگین و ساعات اندک تدریس.

5-نبودن انگیزه در دانش آموزان برای مطالعه این درس.

6-نبودن کارگاه ریاضی و وسایل کمک آموزشی مناسب در مدارس.

7-وجود دانش آموزان کند ذهن و بازیگوش که باید یک معلم از انواع روش ها و راه ها استفاده کند تا در کلاس برای اکثر دانش آموزان جاذبه ایجاد کند و یاددهی به نحو مطلوب و در سطح بالاتری انجام شود.

8-مربیان و دبیران این درس اگر دارای روحیات علمی بالا، ظاهری آراسته،چهره ای گشاده و پر صلابت باشند در یادگیری دانش آموزان موثر است.

9-دشوار و سخت بودن بعضی از دروس ریاضی برای دانش آموزان.

10-تدریس به روش سنتی به جای روش های فعال.

11-کمک معلمان به دانش آموزان در جلسات امتحان و عدم اعتماد به نفس و شناخت ضعف های دانش آموزان در مقطع ابتدایی.

12-طراحی سئوالات خشک و بی روح.

13-شرایط عاطفی سرد و امنیت کم محیط خانواده به علت گرفتاریهای والدین.

14-شرایط اجتماعی روستا ها و اقتصاد بد خانواده ها.

15-تحصیلات پایین و سطح فرهنگ خانواده مناطق محروم.

16-تعدد فراوان اعضای خانواده در روستا ها.

17-اشتغال دانش اموزان به کار های کشاورزی و دامداری در روستاها و قالی بافی در شهرها.

18-ارتباط بسیار ضعیف بین اولیا و مربیان.

19-حاکمیت ارزش های مادی در خانواده های امروزی.

20-اثرات مخرب تلویزیون و عدم استفاده صحیح از آن.

21- طلاق والذین و یا فوت یکی از آن ها.

22- اعتیاد والدین.

23-روابط سرد معلم و دانش آموز.

24-شرایط آموزشی نامناسب و عدم امکانات مطلوب تحصیلی در مناطق محروم.

25-کتاب های درسی و مواد آموزشی غیر بومی.

26-آماده کردن تکالیف درس ریاضی توسط بعضی از والدین و نمره دادن در بعضی از مدارس.

27-فضای نامناسب کلاس ها و تسهیلات اندک مدرسه.

28-نا هماهنگی برنامه ها مدرسه با ساعات آموزشی.

29-انتظارات بسیار مدرسه از دانش آموزان.

30-دوری مدرسه برای بعضی ازدانش آموزان.

31-شلوغ بودن کلاس های درسی برای گروه بندی کلاس و رسیدگی بیشتر به دانش آموزان.

32- عدم ارائه آموزش های به روز تدریس در کلاس های ضمن خدمت به معلمان.



نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 1:53 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

آنچه یک دیدن کند ادراک آن

سال ها نتوان نمودن با بیان

(مولانا)

امروزه رسانه‌های کمک آموزشی نقش ارزنده‌ای در مقاطع مختلف آموزش ایفا می‌کنند. پیشرفت‌های روزافزون بشر از یک سو و نیازهای پیچیده انسان امروز از سوی دیگر ضرورت تجدید نظر در روش‌های تعلیم و تربیت را بیش از هر زمان دیگر به ما گوشزد می کند.

آموزش به روش مکاشفه‌ای به‌خصوص در تدریس مفاهیم ریاضی یکی از مؤثرترین شیوه‌های آموزش است، در این روش دانش‌آموز در مواجهه با مسأله فعالانه به کشف روابط و مفاهیم می‌پردازد و ضمن تمرین و تجربه به درک واقعی‌تری از مسأله نائل می‌گردد.

استفاده صحیح از این گونه رسانه ها نیاز به آگاهی و نحوه کاربرد آنها دارد تا دررسیدن به هدف اصلی یعنی انتقال بیشتر و درک بهتر مطالب کمک کند.

همچنین عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی یکی از علل افت در درس ریاضی می‌باشد.



دام های زمان در تدریس ریاضی :استفاده نکردن از فناوری آموزشی:

کسب رفتار جدید، در نتیجه تأثیر متقابل فراگیرنده و محیط او صورت می گیرد. حواس فراگیرنده مسیرهایی هستند که تأثیرات دریافتی شاگرد از محیط خارج را به مغز او می‌رسانند. معلم جزئی از جهان خارجی فراگیرنده است. بنابر این تنها وسیله ارتباط معلم با فراگیرنده، شاهراه‌های حواس او هستند. آموزش که فقط بر یک حس (مثلاًً حس شنوایی) متکی باشد، خیلی کم اثرتر از آموزشی است که در آن از چند حس استفاده می‌شود.

وسایل کمک آموزشی، اسباب هایی هستند که روش چند حسی در تدریس ریاضیات را ممکن می سازند. ریاضیات تنها از طریق شنیدن و دیدن فرا گرفته نمی شود، بلکه از طریق حس لامسه و حس بساوایی نیز آموخته می شودده استفاده از وسایل کمک آموزشی یک از علل افت در درس ریاضی می‌باشد.

برای آگاهی از چگونگی تأثیر این علت در افت درسی بچه‌ها ابتدا باید با مفهوم وسایل کمک آموزشی، اهمیت و فایده وسایل کمک آموزشی، آشنا شویم.



اهمیت وسایل کمک آموزشی ریاضی:

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهـــد که از طریق تدریس معمولی تنها 30 درصد مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گـرفته می‌شود درحالی که اگریادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا 75 درصد بالا می‌برد. درس ریاضیات از جمله دروسی است که دارای وســــایل کمک آموزشی زیادی چه دست ساز و چه آماده بوده و علم استفاده از آنها نقش بسیاری بر افت تحصیلی این درس خواهد داشت.



فواید استفاده ازوسایل کمک آموزشی ریاضی:

1- وسایل کمک آموزشی بازده آموزش ریاضی را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد.

2- وسایل کمک آموزشی ریاضی می تواند یادگیری را انفرادی کند.

3- وسایل کمک آموزشی، آموزش را با قدرت بیشتری عملی می سازد.

4- وسایل کمک آموزشی دسترسی به فرهنگ و آموزش را به طور یکسان برای همه میسر می سازد.

5- وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم می‌سازد و در نتیجه از میزان عکس العمل گفتاری دانش‌آموز می‌کاهد.

6- مورد علاقه زیاد و فراوان شاگردان هستند و توجه به آنها را به موضوع اصلی معطوف می سازد.

7- اساس لازم را برای یادگیری تدریجی و تکمیلی ریاضی آماده می‌سازد و در نتیجه یادگیری را دائمی می‌کند.

8- تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار شاگردان قرار می‌دهد و در نتیجه موجب فعالیت ایشان می‌شود.

9- پیوستگی افکار را موجب می‌گردد.

10- در توسعه و رشد معنی در ذهن شاگرد مؤثر هستند.

11- مهارتی را به طور کامل و مؤثر به دانش‌آموزان می‌آموزد.

12- تجاربی را در اختیار شاگردان قرار می‌دهد که از راه‌های دیگر امکان ندارد.

استفاده از وسایل آموزشی موجب می‌شود که دانش آموزان از همه حواس خود جهت یادگیری مطالب استفاده کنند. از آنجا که 75 درصد از یادگیری مطالب توسط چشم و بینایی یاد گرفته می‌شود، این موضوع باعث شد که معلمان بیشتری به استفاده از وسایل کمک آموزشی و وسایل بصری روی آوردند. یکی از عللی که تعدادی از معلمان از وسایل کمک آموزشی استفاده نمی کنند این است که فکر می‌کنند که منظور از وسایل کمک آموزشی همان وسایلی است که فقط به منظور آموزش دانش‌آموزان و با هدف وسیله کمک آموزشی از قبل ساخته شده می‌باشد. ولی این فکر اشتباهی است، زیرا با وسایل دور ریختنی و مازاد نیزمی توان یک وسیله کمک آموزشی ساخت که به اهداف مورد نظر درس برسیم. اگر بخواهیم نتیجه تحقیقات پیاژه و سایر محققین ارزشمند را در مورد تدریس ریاضیات به کودکان، در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم: وسایل کمک آموزشی را به مدارس ببریم. هیچ معلمی نباید در تدریس ریاضیات به‌ویژه در سال‌های اولیه دبستان، بدون وسیله کمک آموزشی باشد. البته بی‌درنگ باید تذکر دهیـــــم که منظور ما این نیست که معلم نمی‌تواند بدون داشتن وسایل از پیش ساخته و تعیین شده ریاضیات را تدریس کند، بلکه یک معلم در صورتی که مفاهیم را به درستی درک کند و روش تدریس صحیح داشته باشد، می‌تواند حتی از نخود و لوبیا و چوب کبریت نیز در تدریس ریاضیات استفاده کند.



وسایل کمک آموزشی به عنوان عاملی برای تغییر در شیوه معلم

تغییر در معرفت شناسی:

اکثر معلمان به کتاب‌های درسی اجازه می دهند که چهارچوب رشته آنها را به‌صورت شسته و رفته با کلمات درشت، تعاریف روشن، عکس‌های پشت سر هم و مثال‌هایی روشن از جهان واقعی تعیین کنند.

کلاس‌های ریاضی غنی از وسایل کمک آموزشی می‌تواند معلمان را از قید کتاب‌های درسی آزاد کند.

تغییر در روانشناسی:

وسایل کمک آموزشی تغییرات مهمی را در تفکر ما راجع به یادگیری دانش‌آموزان، پیشنهاد می‌کند. در محیط‌های خالی از تکنولوژی سنتی، دانش آموزان اغلب به عنوان گیرندگان دانش (در بدترین شرایط سناریو) یا سازندگان دانش (در بهترین شرایط) در نظر گرفته می‌شدند، دانش‌آموزان باید بیاموزند که مفاهیم ریاضی را به دقت مورد موشکافی قرار داده و تا پیدا شدن سطح قابل قبولی از قطعیت به آنها مظنون باشند. این کار هم برای معلم و هم برای دانش‌آموز دشوار و وقت گیر بوده و مستلزم بدبینی و شکاکیت است.

راهکارهای برای استفاده بهینه از وسایل کمک آموزشی:

1ـ بهره‌گیری از تجارب ارزنده و برنامه‌های موفق کشورهای مختلف در به‌کارگیری وسایل کمک آموزشی ریاضی

2ـ تهیه کتاب‌های راهنما، برای استفادة مطلوب و عملی از وسایل کمک آموزشی درس ریاضی

3-برگزاری همایش‌های علمی، کاربردی وتخصصی ریاضی برای آشنایی و ترغیب بیشتر معلمان به استفاده از وسایل کمک آموزشی



تکنیک‌های آموزش ریاضی براساس هوش ریاضی-منطقی

معمولاً تفکرات منطقی و ریاضی به روش‌ها و مثال‌های ریاضی محدود می‌شود. در این‌جا با چند نمونه از تکنیک‌هایی آشنا می‌شویم که معلم ریاضی می‌تواند به کمک آن‌ها، تفکر ریاضی، قدرت استدلال و ذهن‌ محاسبه‌گر را در مخاطبان تقویت کند. این تکنیک‌ها عبارتند از:

الف-محاسبه و کمیت نمایی

در این روش، معلم می‌کوشد اعداد و ارقام به کار رفته در مسائل ریاضی را با زندگی روزمره مرتبط کند و از این طریق مسائل را جذاب کند.

در این روش معلم انگیزه‌ فکر کردن و لذت بردن را به کار می‌گیرد. با این شیوه به دانش‌آموز توجه داده می‌شود که ریاضیات بیشتر علم زندگی است تا درسی خاص و زنگی خاص.

توجه به آمار و اطلاعات ریاضی در زمینه‌های تاریخ، جغرافیا، علوم و سایر موارد زندگی، ذهن محاسبه‌گر را تقویت می‌کند.

برای مثال طرح این سؤال که «شما تا به حال چه مدت از عمرتان را در خواب و استراحت گذرانده‌اید؟» برای دستیابی به این هدف است. و یا انسان به طور متوسط در طول عمر خود چند لیتر آب می‌نوشد؟ و یا هر دانش آموز به طور متوسط در طول سال چند کیلومتر راه می‌رود؟ هر ایرانی در طی 10 سال چند تن غذا می‌خورد؟، سایر انسان‌های روی زمین در طی 10 سال چه مقدار؟ این مقدار غذا از کجا می‌آید؟ و چه می‌شود؟ و یا پرسش‌های دیگر از این دست. به‌کارگیری زبان ریاضی و بیان نمایش کمی موضوعات ساده در زندگی استعداد و قابلیت محاسبه‌ ذهن و تفکر ریاضی افراد را تقویت می‌کند.

ب-طبقه‌بندی و رده‌بندی

هر معلم ریاضی می‌تواند، دانش‌آموزان را در مقابل اطلاعات و موضوعاتی قرار دهد که ساختاری عقلانی دارند و در این صورت است که ذهن دانش‌آموزان برانگیخته می‌شود.

ج-پرسش و پاسخ

تفکر موشکافانه را می‌توان جانشین شیوه سنتی معلم محوری کرد. در این تکنیک، دبیر ریاضی با طرح سؤالاتی، دانش‌آموزان را به اظهار نظر و دفاع منطقی از تفکرشان وا می‌دارد.

هدف از این پرسش‌های هدفمند، تحقیر دانش‌آموزان و یا به اشتباه کشاندن آنان نیست، بلکه کمک به تقویت تفکر دقیق، مستدل، موشکافانه و منطقی است. این تکنیک سبب می‌شود که دانش‌آموزان نظرهای خود را بر پایه‌ احساسات یا هیجانات آنی و زودگذر ابراز نکنند و منطق و استدلال بر فضای کلاس حاکم باشد.

در ریاضی پایه‌ دوم راهنمایی، دانش‌آموزان برای محاسبه‌ مجموع سه زاویه‌ داخل مثلث، ابتدا هر زاویه را با نقاله اندازه می‌گیرند. بعد آن‌ها را با هم جمع می‌کنند و نتیجه می‌گیرند، مجموع زاویه‌های داخلی هر مثلث 180درجه می‌شود.ولی ما بدون اندازه‌گیری با نقاله و جمع بستن سه زاویه نیز می‌توانیم به مجموع زاویه‌های مثلث دست بیابیم. به این شکل که ابتدا مثلث‌های قائم‌الزاویه، متساوی‌الاضلاع، متساوی‌الساقین و مختلف‌الاضلاع را به رنگ‌های متفاوت روی مقوا در می‌آوریم. سپس هر مثلث را سه قطعه می‌کنیم؛ به نحوی که زاویه مثلث‌ها سالم بمانند. حال پازل به دست آمده را طوری حرکت می‌دهیم که سه زاویه کنار هم قرار بگیرند. زاویه‌ جدید «نیم صفحه» است و ثابت می‌کند، مجموع زاویه‌های هر نوع مثلثی 180درجه است.



منابع:

روش های آموزش خلاقیت به دانش آموزان - احمد اکرمی ابرقویی

فنون تدریس- محمد حسن پروند- دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 1:52 صبح توسط 15خرداد نظرات ( ) |

 

آفرین    روز بازگشایی مدارس و جشن شکوفه های علم و معرفت مبارک باد

                                                                                                                                                          آفرین


نوشته شده در یکشنبه 89/9/14ساعت 4:45 عصر توسط 15خرداد نظرات ( ) |


Design By : Pichak